Skip to main content

Posts

IniLAH..

apa tajuk ni? aku sendiri xtahu tajuk yang sesuai.. -------------------------------------------------- aku tidak sempurna dan aku tidak sebaik mana.. kelemahan dan kekurangan  yang penuh kerna aku manusia biasa.. aku sedar tentang kelemahan diri.. aku sedar perlu berubah yg lebih baik.. tp kadang2 kita sukar utk merubahnya terus dgn pantas.. kerna aku manusia.. sedangkan iman boleh turun dan naik.. apa pula diri sendiri.. ----------------------------------------------------------------------------- aku terima nasihat yg aku perlu memperbaiki diri.. ya.aku sedang perbaiki diri.. tp aku tidak sentiasa baik.. aku bukan ingin melakukan kebaikan utk kejar manusia.. tp aku ingin diriku buat kebaikan kerna Allah.. kerna Allah tu yg xkan pernah jauh dariku.. manusia akan pergi n Allahakan uji juga dgn manusia.. Allah xkan hilang atau lari..Allah sentiasa ada.. --------------------------------------------------------------------------------- aku takut bila nnti aku buat sesuatu bukan kerana Al…
Recent posts

SuLk Person

korang penah alami kwn2 yg kuat merajuk even hal kecil je x???
peningnya nak faham org ni..
macam2 kerenah dan gaya..
ada yang merajuk pasal hal2 yg simple n remeh..
tapi merajuknya tu lama n xlyn even da tegur baik2..

biasanya suLk ni melibatkan girl2 la..
even kita sesama girl pun xmampu nak fhm org yg suka merajuk ni..
rasanya bosan nak lyn n amek tahu..
masing2 da besar dan hampir tua..
kalo asyik merajuk je utk perkara kecil..
da rasa mls nak pujuk n ayat kasarnya..lantak ko la labu..

biarla org yg kuat merajuk tu fikir sendiri..
mungkin belum matang lg kot..
asyik nak merajuk je..entah apa entah..
ada ke korang2 jumpa kwn2 korang yg da usia 30 thn-50 thn asyik merajuk je..
lagi2 utk perkara yg remeh2 ni..

ok la korang..masa untuk buat hal sendiri..
skrg fikir pasal diri sendiri je..
lg plak live must goes on..

see you for the next entry...
hhaahahhaha
SeMoga kita semua dapat kawan2  yang dapat membawa ke syurga..
Amiin ya rabbal Alamin..

p/s:entry ni da lama taip tp lupa nak pub…

preparation for winter travel 2017

Sebenarnya tiada perancangan awal untuk melancong waktu musim sejuk..
semua berlaku tanpa diduga apabila mendapat pelawaan daripada kawan universiti..
pelawaan melalui whatapps untuk turut serta dengan kawan-kawan yang lain menjadi realiti..
apabila diriku setuju untuk membuat tempahan tiket penerbangan ke pulau jeju..
tidak pernah terfikir untuk melancong pada masa itu tetapi Allah mengerakkan jariku untuk setuju dan tiket penerbangan ditempah..
hanya sebulan awal iaitu pada November 2017 dari tarikh penerbangan 16 Disember 2017..

Bermula persiapan untuk melancong musim sejuk ke Pulau Jeju, Korea selatan..
Pelbagai blog dicari dan dibaca untuk rujukan

Persiapan awal ialah melihat jangkaan suhu pada tarikh penerbangan sehingga tarikh penginapan..

perkara utama yang penting ialah pakaian musim sejuk:

1. Winter coat (wajib ada)

Aku memilih winter coat yang panjang dan labuh. hanya beli di Sasuke preloved bundle di Seksyen 8 bangi, selangor. Alhamdulillah dapat harga murah dan diskaun di…

Tiada Apa Pd Diriku..

Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk mencoret..coretan hati bagi melepaskan bebanan diri..πŸ’Ÿ
diriku hanya manusia biasa..πŸ‘§ tiada yg istimewa dan hanya penuh dengan kekurangan.. jika diriku beritahu pd semua.. pasti dikatakan membuka aib ku sendiri..
kekurangan yg cuba ku perbaiki dari hari ke hari.. Namun hanya doa dan tawakal shj mampu ku teruskan.. bukan putus asa dengan usaha tp sudah sampai jalan sempit.. pd hati ni, teruslah dan tabah..InsyaAllah..
tidak semua apa yg kita inginkan akan dapat.. mungkin sebab dosa ku yg dulu.. ini lah kifarah yg harus ku bayar.. setiap hari akan ku ingat semua tu apabila aku lihat diriku.. diriku yg selalu alpa dan lemah..😑
disini la shj mampu ku luahkan kesedihan n rasa dijiwa.. semoga diriku terasa lapang.. spy diriku dapat jalani hidup hari demi hari.. kehidupan yg telah dituliskan sejak dari luh mahfuz..
p/s: Ya ALLAH.. hanya padamu ku mohon kekuatan dan petunjuk.. doa n keampunan tanpa berpenghujung n jemu.. Semoga Allah memberi diriku apa yg terbaik disis…

I know "Who I am"

diriku sedar siapa diriku...
kekurangan, kelemahan dan kekosongan pada diriku..
aku sentiasa sedar dan menyedari dimana letaknya diriku..
aku sentiasa tahu diriku dan suka tengok kelebihan orang lain..

aku tidak minta disukai dan dipuja,,
diriku tidak layak untuk semua..
diriku penuh dengan kekurangan yang diriku sendiri malu untuk akuinya,,
diriku sentiasa mengingati hati dan perasaanku tentang kekurangan yang sedia ada padaku..

cukuplah ada Allah disisi,,,
Cukuplah ada ibu dan ayah yang sentiasa menemaniku..
Cukuplah akak dan abang serta keluargaku yang sentiasa menerimaku..
Aku hanya ingin rasa kasih sayang mereka..

aku bukan benci dengan sesiapa atau diri sendiri..
aku hanya menyedari tentang diri ini..
aku hanya tidak suka menyakiti orang lain malah menyusahkan orang lain..
malah aku sentiasa menyatakan aku tidak layak untuk orang lain..

mungkin kata-kata ini seperti kata-kata pasrah..
tetapi sebenarnya diriku tidak mahu rasa disakiti dan dilukai..
diri dan hati ini banyak kali d…

DiriKu Detik ini..

bila kita sedih dan terluka..😭
kita ingin menangis sepuas-puasnya..
namun diri tidak mahu dipandang lemah dimata yang lain..
namun hati merintih dan menangis meminta kekuatan..😯

kekuatan untuk menahan kesakitan..
diri yang meminta kesabaran..
mata yang menahan air mata..
hati yang semakin terluka...

malu untuk bercerita dan menggadu pada sesiapa..
kerana diri tidak mahu di lihat tidak kuat dan lemah..
hanya coretan melalui tulisan ini sebagai luahan ringkas dari hati..
luahan tentang rasa hati seorang manusia yang penuh luka dan keperitan..

titipan doa dipanjatkan setiap hari kepada Allah..
setiap solat diakhiri dengan pemohonan kepada Allah..
pemohonan dan peangampunan yang tiada penghujungnya..
Semoga Allah memberi kekuatan dan bimbingan kepada diri ini setiap masa..

kepada diriku..
kuatlah hati, jiwa dan semangat supaya sentiasa sabar dan tabah menghadapi segalanya..
biarlah dirimu sendiri yang tahu sakit dan kesedihan..
yakinlah Allah sentiasa bersamamu dalam setiap hembusan naf…

HoribbLe MoNth

March is Horrible month for me..
Even this Month is my birthday but have many bad thing happen.. this not happen just once but every years.. because of that I am very scare when March is coming over😟 I don't know why, this happen to me (maybe I only feel it)..😑 But this really happen and when I tell anyone.. they do not believe me and said that "that's only your imagination and your feeling.." I don't know what to say but this year also happen.. something that I think it is bad and very sad to me.. But it's already happen and I accept it..😞 right now, I do not tell anyone personally but just writing in my blog..
I am so sorry March because I hate you and want you past quickly.. I am very sad and many sad memories I need to face it until now.. I am become so down and useless.. I hope this happen to me only..
O Almighty, i hope you will give me fortitude and patience to face all of your tests with full of my heart.. Amiin Ya Robbal Alamin..