Skip to main content

IniLAH..

apa tajuk ni?
aku sendiri xtahu tajuk yang sesuai..
--------------------------------------------------
aku tidak sempurna dan aku tidak sebaik mana..
kelemahan dan kekurangan  yang penuh kerna aku manusia biasa..
aku sedar tentang kelemahan diri..
aku sedar perlu berubah yg lebih baik..
tp kadang2 kita sukar utk merubahnya terus dgn pantas..
kerna aku manusia..
sedangkan iman boleh turun dan naik..
apa pula diri sendiri..
-----------------------------------------------------------------------------
aku terima nasihat yg aku perlu memperbaiki diri..
ya.aku sedang perbaiki diri..
tp aku tidak sentiasa baik..
aku bukan ingin melakukan kebaikan utk kejar manusia..
tp aku ingin diriku buat kebaikan kerna Allah..
kerna Allah tu yg xkan pernah jauh dariku..
manusia akan pergi n Allahakan uji juga dgn manusia..
Allah xkan hilang atau lari..Allah sentiasa ada..
---------------------------------------------------------------------------------
aku takut bila nnti aku buat sesuatu bukan kerana Allah..
aku takut itu terjadi seperti sebelum ini..
sebab tu aku xnak ia terjadi kerana..
Allah boleh jauhkan kalo nia kita salah..
aku tidak mahu niat aku salah dalam melakukan kebaikan..
AKU MAHU ISTIQAMAH UTK LAKUKAN KEAIKAN KERANA ALLAH..
tp sukar utk istiqamah..byk liku..byk dugaannya...byk cabarannya..
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
aku tahu..aku sedar..aku tidak baik..aku tidak penuh dgn nilai2 murni..
aku tahu diriku tidak selembut fatimah azzahrah..aku tidak secantik Aisyah R.A...
aku tidak selembut khadijah...aku Manuisa biasa yang digelar perempuan/wanita..
aku cuba, usaha sedaya upaya..tp kalo ia tidak oleh memuaskan semua org..aku boleh apa?
-----------------------------------------------------------------------------------
sebab tu aku mahu menjadi baik utk Allah..utk agama Allah..kerana aku muslimah..
tp aku bukan seorang yg alim..aku muslimah biasa yang ingin baiki niatKU..
ya aku masih belum jumpa jodoh..ya aku ditinggalkan..ya aku masih tidak berkahwin..
aku tahu tu semua..aku tahu semua suruh baiki diri ini..setiap masa aku faham maksud tu..
ya nasihat tu berguna..sgt aku hargai..tp aku xnak nasihat tu aku salah ertikan dan niat Ku bukan kerna Allah..

YA ALLAH Sukarnya ingin keluahkan tp aku tahu diriMU faham dan sentiasa ada dgnKU..
MAAFKAN DIRIKU ALLAH kerana aku tulis disini apa yg ku rasakan..
mungkin nukilan ini dapat menenagkan hatiku ini..

p/s:pd diri, kuatlah,jagalah niatmu..tabahlah..kerna dirimu mampu lakukannya..ALLAHU

Popular posts from this blog

preparation for winter travel 2017

Sebenarnya tiada perancangan awal untuk melancong waktu musim sejuk.. semua berlaku tanpa diduga apabila mendapat pelawaan daripada kawan universiti.. pelawaan melalui whatapps untuk turut serta dengan kawan-kawan yang lain menjadi realiti.. apabila diriku setuju untuk membuat tempahan tiket penerbangan ke pulau jeju.. tidak pernah terfikir untuk melancong pada masa itu tetapi Allah mengerakkan jariku untuk setuju dan tiket penerbangan ditempah.. hanya sebulan awal iaitu pada November 2017 dari tarikh penerbangan 16 Disember 2017.. Bermula persiapan untuk melancong musim sejuk ke Pulau Jeju, Korea selatan.. Pelbagai blog dicari dan dibaca untuk rujukan Persiapan awal ialah melihat jangkaan suhu pada tarikh penerbangan sehingga tarikh penginapan.. perkara utama yang penting ialah pakaian musim sejuk: 1. Winter coat (wajib ada) Aku memilih winter coat yang panjang dan labuh. hanya beli di Sasuke preloved bundle di Seksyen 8 bangi, selangor. Alhamdulillah dapat harga murah

geramye..

np la nasib selalu mcm gnie.. da keje tp buat silap ckit kena maki n mara.. kena mara ok lg ..blh time.. tp kalo smpai kena maki n mara dpn customer.. sape blh thn.. mmg la da minx maaf tp sakit dihati sape yg tahu kn.. mkn dlm 2..ade ke supervisor kate mmg keje kat situ stress ckit.. ade ke yg nk keje dlm keadan stress.. nmpk sgt ank2 "dato" nie mmg suka mgarah n mnnyakitkn n stress kn owg.. tp pelik plak..npe plak ank2 "dato" nie x reti2 nk keje kat laen.. bosan sy..sampai skrg rase mcm benci dgn ank2 "dato" nie... bkn 2 jek..speak english jek..mcm bgs sgt...tahu la pndai speak english.. benci...benci...benci...ank "dato" n org yg digelar "dato".. ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...

di MELAKA

hari 1st oklah.. not bad... kena lapor diri kat ketua program.. x msuk kelas 1 hari.. eskye msuk kelas  asyik kena lapor diri jek.. bosn plak.. ckp  benda  yg sme.. letih ulang byk kali.. ade plak 1subjek 2.. aq x msuk.. dah kena diri  kat depan.. kenalkn diri plak  2.. malu gile.. lepas 2  da  ok.. cume subjek dn jadual jek wat hal.. mmg selalu mcm g2... bosnlh....